23 Νοεμβρίου 2017
SuperPapi.gr

DAYTONA OLDTOWN 125i CBS, Super Test

06/11/2017

Mini-Bonneville

Μια καθόλα χρηστική μοτοσυκλέτα καθημερινής μετακίνησης, που υιοθετεί στυλ θρυλικών μοντέλων του παρελθόντος. Το Daytona Oldtown 125i CBS ήρθε για να γοητεύσει νέους και παλιούς μοτοσυκλετιστές, όχι μόνο με την εμφάνισή του αλλά και με την τιμή του. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης

Σημεία των καιρών: αφού τα μονοκύλινδρα 125αράκια δρόμου, βασικής μετακίνησης φιλοδοξούν να γοητεύσουν ένα νέο-ευρύτερο κοινό, έτσι ώστε να ενισχυθεί το πρώτο βήμα προς τον κόσμο της μοτοσυκλέτας και να έρθουν νέοι αναβάτες στο χώρο.

Κι εκεί είναι που εμφανίζονται τα νεο-ρετρό 125άρια, που λόγω της κλασικής τους εμφάνισης γίνονται ελκυστικά, προσθέτοντας αυτομάτως περισσότερη αξία πάνω τους.

Το Daytona Oldtown 125i CBS είναι ένα Euro4 μοντέλο που κατασκευάζεται από κινεζική εταιρία (Jinan Qingqi) και φοράει τα σήματα της ελληνικής εταιρίας Daytona, κι έρχεται στην Ελλάδα με στόχο να καλύψει τη νέα μόδα των νεο-ρετρό, cafe racer, custom, μετασκευασμένων μοτοσυκλετών που έχει αναβιώσει δυναμικά πρόσφατα στην Ευρώπη.

Ενδιαφέρον, το οποίο μπορεί να ενταθεί όταν ακούσει κάποιος την τιμή του Oldtown 125 που είναι στα 2.150 ευρώ.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Το Daytona Oldtown 125i CBS είναι μια μοτοσυκλέτα που στηρίζεται πάνω στις γραμμές των μοτοσυκλετών του ’50 και του ’60 με μεγάλο ντεπόζιτο με εσοχές για τα γόνατα μπόλικο μέταλλο, κινητήρα που φαίνεται ολόκληρος και χαμηλή σέλα, ιδιαίτερου σχήματος.

Με το μαύρο χρώμα να κυριαρχεί, ακόμα και – πολύ ορθά – στην εξάτμιση και τις ζάντες. Ελάχιστα σημεία είναι ασημένια ή χρωμιωμένα, το ντεπόζιτο (που θυμίζει και Honda CB 500 TT) είναι καλοβαμμένο, που αν το κοιτάξεις διαγώνια διακρίνεις το ηθελημένο “orange peel”.

Τα χρυσά σιρίτια στο ντεπόζιτο, τα ίδιου χρώματος γράμματα στα πλαϊνά καπάκια και στο τελείωμα της καφέ σέλας, δίνουν έναν αέρα πολυτέλειας στο Daytona Oldtown 125i CBS.

Το τιμόνι του είναι πλατύ και χαμηλό, ανισόπαχο (παχύτερο στο κέντρο, λεπτότερο στα άκρα) και τα αμορτισέρ έχουν και δοχείο λαδιού (ξεχωριστό ρεζερβουάρ) αν και δεν είμαστε σίγουροι ότι ταιριάζουν στο υπόλοιπο στυλ του 125.

Στα φανάρια και στο δρόμο αυτοί που το κοίταζαν ήταν είτε νέοι κοντά στα 20, είτε μεσήλικες μοτοσυκλετιστές.

Ενδιαφέρον στοιχείο είναι το γεγονός ότι η συνολική ποιότητα κατασκευής του Daytona Oldtown 125i CBS, είναι ανώτερη της τιμής του. Ελάχιστες λεπτομέρειες ξεφεύγουν από τον παραπάνω χαρακτηρισμό.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος και απλός στην κατασκευή είναι ο κινητήρας του Oldtown. Με δύο βαλβίδες και κυβισμό 124 cc, με 1 ΕΕΚ και τροφοδοσία με ψεκασμό (σύστημα ψεκασμού της αμερικάνικης Delfi). Πρόκειται για αντιγραφή παλαιότερου γιαπωνέζικου κινητήρα που είχε επιδείξει αξιοπιστία (Suzuki GS/GN του 1985) και η εκκίνησή του γίνεται μόνο με μίζα, αφού απουσιάζει η μανιβέλα.

Η ιπποδύναμη φτάνει τους 11,6 ίππους, στις 9.000 rpm, η ροπή στα 0,9 kgm, στις 7.000 rpm. Το κιβώτιο των ταχυτήτων είναι 5 σχέσεων και η μονή εξάτμιση βγαίνει από τη δεξιά πλευρά.

ΠΛΑΙΣΙΟ, ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ, ΦΡΕΝΑ

Το πλαίσιο είναι μονό, ανοιχτό σωληνωτό (τύπου διαμάντι) με τον κινητήρα να αποτελεί μέρος του. Είναι απλό στην κατασκευή με μονή ραχοκοκαλιά και διακόπτεται κάτω από τον κινητήρα, ο οποίος συνεχίζει μέχρι πίσω σαν ενεργό μέρος του και στηρίζεται στην περιοχή του ψαλιδιού.

Ένα κλασικό, συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 37 mm, συναντάμε στην μπροστινή ανάρτηση, με μαύρες βαμένες μπότες. Στην περιοχή των καλαμιών υπάρχουν λαστιχένιες φισούνες – για την σκόνη – όπως ορίζει το ύφος της εποχής που αντιγράφει το Daytona Oldtown 125i CBS.

Πίσω υπάρχουν δυο ρυθμιζόμενα (προφόρτιση ελατηρίων) εντυπωσιακής εμφάνισης αμορτισέρ με ξεχωριστά δοχεία αερίου.

Τα φρένα είναι δισκόφρενο μπροστά με έναν μεγάλης διαμέτρου 300 mm (!) δίσκο (όχι κυματιστό) και δαγκάνα τριών εμβόλων. Πίσω υπάρχει ένα ακόμα δισκόφρενο 220 mm, που συνδυάζεται με το μπροστινό.

Πατώντας το πεντάλ του πίσω φρένου ενεργοποιείται μαζί κι ένα από τα έμβολα της μπροστινής δαγκάνας σε ποσοστό 70-30 (πίσω-μπροστά).

Οι ζάντες είναι 17 ιντσών με ακτίνες – έτσι όπως πρέπει – και τα ελαστικά έχουν διαστάσεις 90/90-17 και 110/80-17 μπροστά κατασκευής της κινεζικής Timsun, με πέλμα μοντέρνας σχεδίασης.

ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ, ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Κάθεσαι πάνω στο Daytona Oldtown 125i CBS και το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι ότι το μεγάλο τιμόνι fat bar, βρίσκεται μακριά από το σώμα του αναβάτη και σε υποχρεώνει να οδηγείς με τα χέρια μακριά από τον κορμό. Η θέση οδήγησης είναι ευρύχωρη γενικότερα, χωράει τους ψηλότερους, αλλά δεν είναι ιδιαίτερα βολική για τους κοντύτερους, παρότι το ύψος σέλας δεν είναι μεγάλο στα 780 χιλιοστά από το έδαφος.

Για λόγους ασφαλείας – για να μην πατήσεις μίζα με ταχύτητα στο σασμάν – πρέπει να τραβήξεις πρώτα τη μανέτα του συμπλέκτη για να αρχίσει να γυρίζει η μίζα. Όπως ισχύει στα σκούτερ.

Όμορφα, ταιριαστά όργανα, με τις βασικές ενδείξεις έχουν άσπρο φόντο και χρωμιωμένα καλύματα.

Η σέλα (“φρατζόλα” την έλεγαν παλαιότερα, λόγω σχήματος και γραμμών στο κάλυμά της) έχει λίγο αφρώδες, είναι χαμηλή και κυρίως σκληρή, κάνοντας “προπόνηση σκληραγώγησης” στα μαλακά μόρια του αναβάτη. Το σχήμα της είναι πομπέ και δεν προσφέρει καλή στήριξη στα σημεία της λεκάνης όπου κάθεται ο αναβάτης, με το μήκος της να είναι οριακά επαρκές για δυο άτομα.

Το τμήμα της σέλας για τον συνεπιβάτη είναι λίγο πλατύτερο κι έχει λίγο παραπάνω αφρώδες, ενώ είναι και ελαφρά ανηφορικό προς τα πίσω πίσω, προσφέροντας έστω λίγη υποστήριξη.

Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται εύκολα από το κουμπί της μίζας και ο κινητήρας – παρότι αερόψυκτος – δεν έχει πολλούς μηχανικούς θορύβους. Με την προσαρμογή του ψεκασμού στην τροφοδοσία – που δουλεύει καλά παντού – έχουν μειωθεί και οι κραδασμοί, οι οποίοι εμφανίζονται κυρίως στις υψηλές στροφές (άνω των 7.000 rpm).

Οι εκκινήσεις είναι εύκολες λόγω της ικανοποιητικής ροπής του κινητήρα και οι εκκινήσεις ήπιες. Ο συμπλέκτης είναι μαλακός στη χρήση του, με μικρή διαδρομή, ενώ το 5άρι σασμάν εμφανίζεται λίγο σκληρό (από 2α σε νεκρά και στα γρήγορα κατεβάσματα).

Με επιδόσεις που συγκρίνονται με αυτές των παπιών – που συχνά είναι ταχύτερα – το Daytona Oldtown 125i CBS καταφέρνει με “τερματισμένες” τις σχέσεις: πρώτη 30 km/h, δευτέρα 50, τρίτη 70, τετάρτη 85, και με πέμπτη ταχύτητα τα 100 km/h. Με επιμονή η βελόνα του αναλογικού στροφόμετρου θα δείξει 104 km/h, τα οποία στην πραγματικότητα είναι 98 km/h.

Η πιο χρήσιμη περιοχή λειτουργίας του κινητήρα είναι από τις 5.000 μέχρι τις 7.000 rpm, ενώ ο κινητήρας “τελειώνει” στις 9.000 rpm, παρότι το στροφόμετρο έχει το κόκκινο σε υψηλότερες στροφές (10.000).

Η κατανάλωση του ροπάτου και ευχάριστου στην απόδοση κινητήρα των 11+ ίππων δεν ανέβηκε πάνω από τα 3,5 λίτρα στα 100, με την μέση κατανάλωση να μετριέται στα 3,3 λίτρα, κι έτσι να διαθέτει μεγάλη αυτονομία (άνω των 400 km) με γεμάτο το 14λιτρο ρεζερβουάρ.

Εκεί που κερδίζει θετικούς πόντους το Oldtown είναι στη στιβαρότητα, την ακαμψία του πλαισίου, το κράτημα και τα φρένα.

Ξεκινάμε από τα τελευταία: το μπροστινό είναι ισχυρό, με αρκετή αίσθηση, ενώ δεν τα πηγαίνει καθόλου άσχημα και το πίσω. Ο συνδυασμός των δύο δίσκων φέρνει καλό φρενάρισμα, ενώ έκπληξη αποτελούν τα (όχι διάσημης μάρκας) ελαστικά που δίνουν αξιοπρεπή πρόσφυση.

Η στιβαρότητα του συνόλου διαρκεί μέχρι τα 100 km/h, που είναι και η περιοχή τελικής του δίτροχου. Αν διακρίνει κάποιος κάποια νευρικότητα στις αλλαγές κατεύθυνσης, αυτό οφείλεται κυρίως στο πλάτος του τιμονιού: επειδή με μικρό τράβηγμα του άκρου του τιμονιού εφαρμόζεται μεγάλη δύναμη στον τροχό, που κινείται με τη σειρά του έντονα.

Οι αναρτήσεις είναι τόσο σφιχτές όσο πρέπει, έτσι ώστε να προσφέρουν καλό συμβιβασμό μεταξύ καλού κρατήματος και άνεσης.

Μέσα στην κίνηση της πόλης αυτό που θα δυσκολέψει τον αναβάτη – είναι το σχετικά μικρό “κόψιμο” του τιμονιού, το πλάτος κι οι γωνίες του.

Επειδή είναι μεγάλου μήκους δεν βοηθάει στη διήθηση (κίνηση ανάμεσα σε αυτοκίνητα), ενώ επειδή “ρίχνει” το βάρος του σώματος του αναβάτη στους καρπούς του δεν τον βοηθάει να κάνει εύκολα γρήγορους ελιγμούς.

Αυτό που θα κάναμε σίγουρα αν αποκτούσαμε ένα Daytona Oldtown θα ήταν να αλλάξουμε, με μικρό κόστος, το τιμόνι του με ένα ψηλότερο, μικρότερου πλάτους. Θα μεταμόρφωνε κατευθείαν το 125αράκι μέσα στην κίνηση της πόλης. Από την άλλη υπάρχουν κι αυτοί που θα διαφωνήσουν με την παραπάνω λύση, λόγω του ότι το κομψό υπάρχον τιμόνι “στήνει” πιο μοτοσυκλετάδικα το σώμα του αναβάτη.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Η συνολική εικόνα που μεταφέρεται στον δοκιμαστή-αναβάτη είναι που μετράει τις περισσότερες φορές.

Το ελαφρύ σύνολο – μόλις 112 κιλά κενό – και το στιβαρό, ακριβές στις αντιδράσεις πλαίσιο, μαζί με τις αναρτήσεις που δίνουν πληροφόρηση στον αναβάτη και τα καλά φρένα δίνουν μια καλή συνολική αίσθηση.

Ο κινητήρας είναι τόσο ροπάτος και ζωντανός όσο θα περίμενε κάποιος από έναν απλό, 2βάλβιδο, κλασικό κινητήρα του παρελθόντος.

Η συνολική εμφάνιση και η ποιότητα του Daytona Oldtown 125i CBS είναι αυτή που αποτελεί το ισχυρό του πλεονέκτημα. Κλασική και διαχρονική δεν θα επιτέψει στον ιδιοκτήτη του να το βαρεθεί.

Κι αν συμβεί κάτι τέτοιο το Oldtown είναι μια πρώτης τάξης βάση για μετατροπές προς τον – ατέλειωτων επιλογών – κόσμο των μετατροπών cafe racer. Κι όλα αυτά με 2.150 ευρώ;

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ, ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

  • Όσον αφορά τη σκληρή σέλα, σύντομα θα επισκεπτόμαστε τον ταπετσέρη για αλλαγή αφρώδους με μαλακότερο. Κάτι που γίνεται γρήγορα με μικρό κόστος
  • Καλά τα φώτα του 125, μάλλον αδύναμη η κόρνα

  • Τα γκριπ είναι παχύτερα στο κέντρο τους, όπως παλιά και το τιμόνι διαθέτει στα άκρα του χρωμιωμένα αντίβαρα
  • Περιέργως το Oldtown 125 διαθέτει σταθερά μαρσπιέ, όπως τα παπιά. Μια ξεπερασμένη λύση που δεν έχει θέση στις σημερινές μοτοσυκλέτες
  • Από τις ενδείξεις των οργάνων αυτή που λείπει είναι ο μερικός χιλιομετρητής
  • Όμορφος είναι ο στογγυλός προβολέας με το “διάφανο” τζάμι. Ωραιότατο το μίνιμαλ LED οπίσθιο φωτιστικό σώμα

  • Προσοχή χρειάζεται όταν κλειδώνετε το τιμόνι, μιας και υπάρχει και μια ακόμα θέση “πάρκινγκ” στην κλειδαριά, που κρατάει τα φώτα ανοικτά και… τρώει μπαταρίες
  • Οι διακόπτες είναι πολύ μαλακοί στη χρήση τους
  • Το κεντρικό – ναι υπάρχει και κεντρικό – και το πλάγιο σταντ όταν κλείνουν είναι πολύ κοντά το ένα στο άλλο, και θέλουν κινήσεις ακριβείας για να ανοίξουν

ΥΠΕΡ

  • Τιμή – εμφάνιση
  • Σχέση ποιότητας-τιμής
  • Φρένα-Κράτημα

ΚΑΤΑ

  • Σταθερά μαρσπιέ
  • ΣέλαΤιμόνι
  • Σασμάν

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΙΜΗ: 2.150 ευρώ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, κυβισμού 124 cc, με 1 ΕΕΚ και 2 βαλβίδες, τροφοδοσία με ψεκασμό, κιβώτιο 5 ταχυτήτων

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ: 11,6 hp, στις 8.750 rpm

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΠΡΟΣΤΑ/ ΠΙΣΩ: Τηλεσκοπικό πιρούνι, με καλάμια διαμέτρου 37 mm, διαδρομής mm / Δύο αμορτισέρ, διαδρομής τροχού mm

ΦΡΕΝΟ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: Δίσκος διαμέτρου 300 mm / Δίσκος διαμέτρου 220 mm

ΤΡΟΧΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ/ΠΙΣΩ: 17 ιντσών / 17 ιντσών (διαστάσεις ελαστικών 90/90 μπροστά, 110/80 πίσω)

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:  –

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ: 780 mm

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 14 lt

ΒΑΡΟΣ: 112 kg

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Γκοργκόλης Α.Ε. Αθήνα : Θησέως 309, τηλ. 210 9403880 , Υπόλ. Ελλάδα : τηλ. 24310 56101 www.daytonamotors.gr

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!