23 Σεπτεμβρίου 2017
SuperPapi.gr

BLACK DOUGLAS STERLING: Μοντέρνο, με τεχνολογία του 1920

13/01/2017

Μοντέρνο αστέρι, παρελθούσας λάμψης

Και φυσικά όταν στον τίτλο του άρθρου λέμε “κατευθείαν από τη δεκαετία του ’20” δεν εννούμε του 2020, αλλά του 1920, κοντά έναν αιώνα νωρίτερα.

Λίγοι θα είναι αυτοί που θα αποκτήσουν αυτά τα κλασικής ομορφιάς και τεχνοτροπίας μοτοσυκλετάκια που ακούνε στο όνομα Black Douglas και διατίθενται σε δύο κυβισμούς, 125 και 230.

Όχι μόνο επειδή είναι ιδιαίτερη η εμφάνισή τους – σε πόσους αρέσει άραγε αυτή η ιδιαίτερη η αισθητική των αρχών του προηγούμενου αιώνα; – αλλά κι επειδή είναι πανάκριβα.

Από 10.000 ευρώ και πάνω κοστίζουν οι χειροποίητες Black Douglas Sterling για τις οποίες βλέποντάς τις πρώτη φορά παίρναμε όρκο ότι πρόκειται για βρετανική δραστηριότητα και εταιρία. Έλα όμως που κάναμε λάθος, είχαμε πέσει πολύ έξω.

Οι Black Douglas είναι ιταλική “εφεύρεση” και η βιοτεχνία βρίσκεται κοντά στο Μιλάνο.

Οι μοτοσυκλέτες που βγαίνουν σε δύο κυβισμούς, σε 125 και 230, οι οποίοι είναι ειδικά κατασκευασμένοι για τα Black Douglas Sterling και χωρίς αστεία αποδίδουν τόση ιπποδύναμη, όση απέδιδαν τα 500άρια το 1920! Άρα είναι εντός προδιαγραφών για να λέμε την αλήθεια.

Όχι πλαστικό, απλό και τίμιο μέταλλο. Όχι ηλεκτρονικά, μόνο το ένστικτο του αναβάτη. Απλή κομψότητα, χειροποίητη ομορφιά. Τα Black Douglas Sterling βγαίνουν σε 36 διαφορετικούς χρωματισμούς.

Επειδή τα μοντέλα της εποχής δεν είχαν ηλεκτρικά συστήματα, οι καλωδιώσεις είναι πολύ προσεγμένες για να μην χαλάνε τη συνολική σχεδίαση.

Όπως βλέπουμε οι μοτοσυκλέτες της Black Douglas είναι γυμνές, ακτινογραφία, με το πλαίσιο σε πλήρη θέα να περικλείει το μακρόστενο ντεπόζιτο. Κι έτσι τα πολύ λεπτά καλώδια είναι κρυμμένα μέσα στο τιμόνι και το πλαίσιο. Δημιουργείται έτσι μια “καθαρή” εικόνα.

Το κάθε Black Douglas Sterling απαιτεί 200 εργατώρες για να δημιουργηθεί. Το πιρούνι είναι τύπου girder και γενικά παντού ακολουθούνται τεχνικές κατασκευής του 1915 με υλικά του 2017.

Οι κινητήρες είναι διβάλβιδοι, κινεζικής κατασκευής και σύμφωνα με την εταιρία “συναρμολογούνται στην Ιταλία”, χωρίς να δίνονται περισσότερες πληροφορίες.

Το θετικό και το ενδιαφέρον είναι ότι η κίνηση των βαλβίδων γίνεται με ωστήρια, όπως παλιά! Ο 125άρης βγάζει 12,7 ίππους και ο 230άρης κινητήρας 14 ίππους, το ντεπόζιτο είναι 9λιτρο και το βάρος δεν ξεπερνάει τα 100 κιλά. Οι τροχοί είναι 21 ιντσών μπροστά και πίσω και τα φρένα είναι ταμπούρα.

Αξίζει να δείτε την ιστοσελίδα της εταιρίας (theblackdouglas.com), που δείχνει να είναι τόσο προσεγμένη όσο και οι μοτοσυκλέτες που φτιάχνει.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!