25 Σεπτεμβρίου 2017
SuperPapi.gr

ITALJET: Scrambler και Cafe Racer δείχνουν το δρόμο

26/06/2017

Να τι φτιάχνουν οι Ιταλιάνοι

Μπορεί να έχουν περάσει δύο χρόνια από τη μέρα που παρουσιάστηκαν στο σαλόνι της EICMA στο Μιλάνο, μπορεί να τα έχει ήδη αντιγράψει μια κινεζική εταιρία αλλά η Italjet δηλώνει έτοιμη για την επιστροφή της στην παραγωγή μοτοσυκλετών, παρουσιάζοντας δύο μοντέλα: το Café Racer και το Scrambler.

Έτσι θα σηματοδοτηθεί η νέα, η μοντέρνα ιστορία της Italjet, ανοίγοντας το δρόμο και πάλι για δυο εντυπωσιακής σχεδίασης μοτοσυκλέτες. Κι ας έχουν κινητήρα μόλις 250 κυβικών.

Είναι πολύ συνηθισμένο το λάθος που κάνουν οι “γνώστες” της μοτοσυκλέτας, ακόμα και οι δήθεν ιστορικοί, οι κλασικοί που υποτίθεται ότι μπορούν να εκτιμήσουν τις καλές προσπάθειες του παρελθόντος.

Ξεχνούν επιδεικτικά τις μικρές μοτοσυκλέτες. Θεωρούν για παράδειγμα ότι είναι άξιες λόγου οι Ducati, oι MV Agusta, όλες οι εγγλέζικες του ’50 και του ’60 και οι αντίστοιχες γερμανικές.

Ξεχνούν τα συγκλονιστικά 50άρια, τα μοντέλα που έγραψαν ιστορία με 125 και 250 κυβικά, γιατί ίσως δεν θεωρούν ότι έχουν αγωνιστική κληρονομία, ότι δεν κέρδισαν χρυσά μετάλλια και παγκόσμιους τίτλους και αναγνώριση (που κέρδισαν, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία). Πάμε παρακάτω, πάμε στο σήμερα και στην πάντοτε εξαιρετική και ξεχωριστή Italjet.

Italjet Cafe Racer 250


Το Café Racer και το Scrambler είναι ένα δίδυμο που αναπτύχθηκε γύρω από τον ίδιο κινητήρα V-2 250cc, που μοιάζει να έχει κλαπεί από Yamaha
Virago. Το πλαίσιο είναι διπλό, πλήρες, κλειστό και οι τροχοί είναι 17.

Αυτά τα μοντέλα εμπνέονται από το κλασικό στυλ των Café Racer και των Scrambler του ’50-’60, ενώ ενσωματώνουν φουτουριστικά και έντονα αισθητικά στοιχεία, σύμφωνα με την παράδοση της Italjet. Αυτές οι δύο μοτοσυκλέτες μας δίνουν μια γεύση από τη μελλοντική παραγωγή της ιστορικής μάρκας από την Μπολόνια.

Κατασκευασμένα και τα δυο γύρω από ένα μικρού μεγέθους αερόψυκτο V-2 κινητήρα τα Italjet Cafe Racer και Italjet Scrambler, έχουν απόδοση 17,5 ίππων, δισκόφρενα μπροστά και πίσω, μονή ανάρτηση πίσω, έχουν βάρος κάτω από 130 κιλά.

Η Italjet είναι μια μικρή ιταλική μάρκα που γνωρίσαμε περισσότερο από τα σκουτεράκια της (και ειδικά το Dragster) τη δεκαετία του ’90. Η Italjet μπορεί να μην σημείωσε ποτέ μεγάλη επιτυχία στις πωλήσεις, αλλά αυτό δεν την εμποδίζει να προβάλει περήφανα το σλόγκαν της που είναι παράλληλα και κληρονομιά, το «Dreambikes, since 1959″.

Η πρόσφατη ιστορία της Italjet είναι γεμάτη δημιουργικότητα και καινοτομία, με ένα παρελθόν γεμάτο αξιόλογες μοτοσυκλέτες και δίτροχα, διαφόρων κυβισμών, μικρών και μεγάλων ζευγαρώνοντας πάντα τον ιδιαίτερο σχεδιασμό και την τεχνολογία. Ένας συνδυασμός που έφερε στο πέρασμα του χρόνου έγκριτα διεθνή βραβεία.

Italjet Scrambler 250


Τον Φεβρουαρίο του 1980 έρχεται η παγκόσμια αναγνώριση για την
Italjet, αφού το τμήμα σχεδίασης του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης Guggenheim στη Νέα Υόρκη, το διάσημο MOMA, ειδοποιεί τον Leopoldo Tartarini για την απόφαση να παρουσιάσει το Pack 2 στη μόνιμη συλλογή. Είναι το μόνο μηχανοκίνητο όχημα σε δύο τροχούς που στεγάζεται στο μουσείο.

Αργότερα το 1998, όταν το Guggenheim στη Νέα Υόρκη αποφασίζει να επιλέξει μερικά μοντέλα μοτοσυκλετών και σκούτερ, η Italjet τιμάται ακόμα μια φορά. το σκούτερ της εταιρίας Formula 50 είναι το μοναδικό scooter που εκτίθεται στην έκθεση.

Τα τελευταία χρόνια η Italjet – ανάμεσα στα πολλά νέα εγχειρήματα της εταιρείας – παρουσιάζει μια συνεχώς αυξανόμενη γκάμα ποδηλάτων με ηλεκτροκινητήρες που έχουν επαινεθεί για τη μοναδική τους σχεδίαση (δείτε τις φωτογραφίες που ακολουθούν).

Αυτά τα ποδήλατα εμπνέονται από τις πρώτες μοτοσικλέτες του 20ου αιώνα, με μοναδικά χειροποίητα δερμάτινα και χρωματιστά στοιχεία.

Όσο δε για τα Italjet Cafe Racer και Italjet Scrambler οι μέρες της αναμονής για να βγουν στην παραγωγή ολοένα και λιγοστεύουν.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!