20 Οκτωβρίου 2017
SuperPapi.gr

HONDA XRE 300, Βραζιλίας: Ποίημα, απλότητας και χρηστικότητας

21/09/2017

Τ0 τίμιο τρακοσαράκι

Χρειάζονται πολλά για να δημιουργηθεί μια καλή και χρήσιμη μοτοσυκλέτα; Όχι, αλλά χρειάζονται τα απαραίτητα και μπόλικη τέχνη. Η Honda Βραζιλίας δείχνει με το Honda XRE 300 το δρόμο πως να φτιάξεις μια απλή και απόλυτα χρηστική μοτοσυκλέτα για άσφαλτο και χώμα, χωρίς πολλά-πολλά.

Δεν θα κερδίσει βραβεία σε καλλιστεία, ούτε θα βάλει φωτιά στο δρόμο με την ιπποδύναμή του. Είναι όμως τόσο έξυπνα και παράλληλα λιτά και με γνώση φτιαγμένο που… μοιάζει να έχει φτιαχτεί για την Ελλάδα του σήμερα.

Ελαφρύ, οικονομικής τιμής (κοστίζει στη Βραζιλία 4.300 ευρώ) χωρίς υγρόψυξη, μονοκύλινδρο, 4βάλβιδο, 2ΕΕΚ με ιπποδύναμη 25,4 ίππων στις 7.500 rpm, όταν καίει βενζίνη.

Όταν το 300 καίει αιθανόλη (συμφωνα με την εταιρία) κάτι πολύ κοινό στη Βραζιλία, αποδίδει ελάχιστα παραπάνω δύναμη. Ο κινητήρας έχει 291 κυβικά και η εκκίνησή του γίνεται μόνο με μίζα.

Η τροφοδοσία γίνεται με ψεκασμό PGM-FI και το ντεπόζιτο χωράει 13,8 λίτρα, ούτε πολλά-ούτε λίγα.

Ο μπροστινός τροχός είναι 21 ιντσών και ο πίσω 18, οι διαδρομές των τροχών είναι στα 245 mm μπροστά και 225 mm πίσω. Οι δίσκοι είναι: 256 mm μπροστά και 220 mm πίσω.

Το Honda XRE 300 δεν είναι καινούργιο μοντέλο, αφού παρουσιάστηκε στη Νοτιοαμερικάνικη αγορά το 2009 και αντικατέστησε ένα άλλο ψευδοεντούρο 250 κυβικών, το Honda XR 250 Tornado.

Έκτοτε παραμένει δυναμικά στη γκάμα της εταιρίας, είναι δημοφιλές σε πωλήσεις και δέχεται λίγες ανανεωτικές αλλαγές κάθε τόσο, όπως για παράδειγμα η κομψή έκδοση Rally, που θυμίζει Africa Twin (του φτωχού…).

Σημειώστε ότι το 300άράκι χρησιμοποιείται ευρέως από τον βραζιλιάνικο στρατό.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το Honda XRE 300 διατίθεται και σε έκδοση ABS. Το βάρος του φτάνει για την απλή έκδοση στα 146 κιλά και για την ABS στα 153.

Καθόλου, μα καθόλου άσχημα. Το αντίθετο θα λέγαμε…

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!