24 Σεπτεμβρίου 2017
SuperPapi.gr

ΙΣΤΟΡΙΑ, VAN TECH S90: Κατευθείαν από τα ’60s και τις ΗΠΑ

22/05/2017

Με κινητήρα Honda, φτιαγμένο για παιχνίδι

Η αμερικάνικη εταιρία Van Τech που είχε ξεκινήσει τη δεκαετία του 1960 με “διορθώσεις” διαφόρων μοτοσυκλετών, κάρτ και άλλων αυτοκινούμενων οχημάτων πρόσφερε στο κοινό βελτιωμένα πλαίσια και κιτ. Ένα από αυτά προοριζόταν και για το δημοφιλές τότε Honda S90.

O κινητήρας παπιού “καθόταν” πολύ χαμηλά στο λεπτοκαμωμένο πλαίσιο και αυτό τον έκανε να χάνεται οπτικά, ενώ συνεργαζόταν με ένα καλού κρατήματος δίτροχο που κουβαλούσε πολύ λίγο βάρος και κέρδιζε αγώνες.

Η ιστορία λέει ότι όταν ο “μεγάλος” Joe Parkhurst, ιδρυτής και αρχισυντάκτης του Cycle World οδήγησε για πρώτη φορά “μηχανάκι” της Van Tech (που χρησιμοποιούσε δίχρονο κινητήρα 80 κυβικών της Yamaha) το 1965, το αγόρασε αμέσως για τον εαυτό του.

Επαινετικό ήταν και το άρθρο-δοκιμή για το Van Tech S90 που οδήγησε το Cycle World, που ήταν το μεγαλύτερο αμερικανικό περιοδικό, μερικά χρόνια μετά το ’68 ανεβάζοντας την αξία της εταιρίας και των κατασκευών της.

Η Van Tech ανήκε στον Bill Van Tichelt, ένα φανατικό των δύο τροχών, που έτρεχε σε αγώνες χώματος από μικρή ηλικία και ξεκίνησε την επαγγελματική του εμπλοκή το 1963 φτιάχοντας εισαγωγές τροφοδοσίας για τα δημοφιλή τότε μοτέρ κάρτ της McCulloch.

Η μια δουλειά έφερε την άλλη και κάποια στιγμή φτιάχτηκε το πρώτο πλαίσιο που ανεξαρτήτως τι κινητήρα του ταίραζαν είχε πολύ καλά χαρακτηριστικά και κέρδιζε αγώνες.

Έτσι δημιουργήθηκαν σκελετοί-κιτ που μπορούσε να αγοράσει κάποιος και να φορέσει τον δικό του κινητήρα.

Το βάρος των πλασίων των Van Tech, αλλά και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και η ακαμψία τους ήταν μέσα στα πλεονεκτήματα που έκαναν τις κατασκευές να ξεχωρίζουν, όπως και το χαρακτηριστικό αλουμινένιο ντεπόζιτο.

Σύμφωνα με τις διαφημίσεις των περιοδικών του 1967-’68 το πλαίσιο από το κιτ κόστιζε 99.95 δολάρια (με το ψαλίδι) και μπορούσε να αγοραστεί είτε μόνο του, είτε με όλα τα υπόλοιπα περιφερειακά. Τα διάφορα περιφερειακά εξαρτήματα (σέλα, πλάκες πιρουνιού, αποστάτες, εξάτμιση, φτερά κ.λπ.) μπορούσε να τα αποκτήσει κάποιος μεμονωμένα και σε αρκετά καλές τιμές χτίζοντας σιγά-σιγά ένα ξεχωριστό μηχανάκι.

Αυτό ήταν το ενδιαφέρον με την υπόθεση Van Tech ότι το ποσόν που μπορούσε να επενδύσει κάποιος στην μετατροπή του ήταν κυμαινόμενο, άρα προσαρμοζόταν σε όλα τα πορτοφόλια.

Περισσότερες πληροφορίες για την ιστορία της Van Tech, διαβάστε εδώ

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!