20 Σεπτεμβρίου 2017
SuperPapi.gr

KAWASAKI KLR 650, 2017: Κι όμως είναι ακόμα εδώ!

14/08/2017

Too hard to die… 30 χρόνια μετά

Aειθαλές αποδεικνύεται το Kawasaki KLR 650, ένα μοντέλο που παρουσιάστηκε τη δεκαετία του ’80 και καταφέρνει να παράγεται, με μικρές αλλαγές, μέχρι σήμερα.

Όταν παρουσιάστηκε το 1987 αποτελούσε τον αντικαταστάτη ενός πρωτοποριακού ψευδοεντούρο του ’84, με εξελιγμένο κινητήρα (υγρόψυκτο με δύο εκκεντροφόρους) που ονομαζόταν Kawasaki KLR 600 και προοριζόταν όπως και ο προκάτοχός του για κίνηση σε άσφαλτο και χώμα. Το Kawasaki KLR 650 παρέμεινε αναλλοίωτο από το 1987 και για τα επόμενα είκοσι χρόνια, μέχρι το 2007!

Kawasaki KLR 650 2017

Το 2008 απλά ξανασχεδιάστηκε και βελτιώθηκε λίγο στα περιφερειακά, κρατώντας τα περισσότερα στοιχεία του ίδια και κυρίως πλασάροντας τον εαυτό του σαν φθηνό μονοκύλινδρο ψευδοεντούρο περιπέτειας εντός και εκτός δρόμου.

Στην αγορά των ΗΠΑ όπου το Kawasaki KLR 650 παραμένει μέχρι σήμερα σχετικά δημοφιλές, τόσο όσο χρειάζεται για να παραμένει στους καταλόγους της εταιρίας, η τιμή του είναι στα 7.000 δολάρια, κοντά στα 5.900 ευρώ.

Κι αν αυτά τα χρήματα φαίνονται πολύ λογικά για μια τέτοια μοτοσυκλέτα προσέξτε μια λεπτομέρεια: η τροφοδοσία του 650 γίνεται ακόμα με το παλιό καλό 40άρι καρμπυρατέρ υποπίεσης. Ψεκασμός, ποιος ψεκασμός; Τι είναι αυτό;

Ο κλασικός μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος κινητήρας της Kawasaki που παρουσιάστηκε στο KLR 600 το 1984 (παρέμεινε στην αγορά μέχρι το 1986) είχε κάνει μεγάλη εντύπωση τότε, μιας και η σχεδίασή και η τεχνολογία που κουβαλούσε ήταν ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές.

Kawasaki KLR600 1984

Ενώ τα Honda και τα Yamaha της κατηγορίας των μονοκύλινδρων ψευδοεντούρο ήταν αερόψυκτα και με έναν εκκεντροφόρο (το Yamaha), το Kawasaki ήταν υγρόψυκτο με δύο εκκεντροφόρους και δύο αντικραδασμικούς άξονες.

Ο αντικαταστάτης του KLR 600, το Kawasaki KLR 650 του 1988

Το 1990 έρχεται μαζί με το απλό 650 και το “τουριστικό” Kawasaki KLR 650 Tengai με εμφάνιση που θύμιζε μαραθώνιους αγώνες ερήμου και σίγουρα έφερνε περισσότερο αέρα περιπέτειας στην κατηγορία.

Το “Τενγκάι” (μτφ. το“τέλος του κόσμου”) έκανε πολλούς να πίνουν νερό στο όνομά του και να το θυμούνται μέχρι σήμερα με πολλή νοσταλγία, λόγω της γλυκιάς του λειτουργίας και των τουριστικών δυνατοτήτων του.

Kawasaki KLR 650 Tengai, 1990

Το 2008 και ενώ το Kawasaki KLR 650 είχε πάψει να εισάγεται στην Ευρώπη και την Ελλάδα (από το 2006-2007) η γιαπωνέζικη εταιρία αποφασίζει να το ανανεώσει σε σημεία: να φτιάξει λίγο το πιρούνι, να βάλει ένα βελτιωμένο ψαλίδι, δύο προβολείς, διπίστονη δαγκάνα στο μπροστινό δισκόφρενο, βελτιωμένο σύστημα ψύξης, παχύτερες ακτίνες, φερινγκ-άκι που έμοιαζε με του KLE 500 και ξανασχεδιασμένα πλαστικά.

Τα καλάμια ανέβηκαν στα 41 χιλιοστά διαμέτρου και αποτελεί απορίας άξιο το πώς το Kawasaki KLR 650 είχε μείνει μέχρι το 2008 με καλάμια διαμέτρου 38 μόλις χιλιοστών! Ούτε 125 να ήταν…

Ο κινητήρας είχε δυναμώσει λίγο, κι είχε αλλάξει την απόδοσή του, οι διαδρομές των αναρτήσεων είχαν μικρήνει, αλλά είχαν βελτιώσει τη λειτουργία τους, οι δίσκοι ήταν τύπου μαργαρίτα και είχε αντικατασταθεί η τρόμπα του μπροστινού φρένου με ισχυρότερη.

Η κριτική για τη νέα KLR 650 ερχόταν κυρίως για τα πολύ περισσότερα πλαστικά, που ήταν επιρρεπή να σπάσουν σε περίπτωση πτώσης, αφού η μοτοσυκλέτα προοριζόταν και για χώμα και δύσκολες χωμάτινες διαδρομές.

Kawasaki KLR 650 2017

Τα επόμενα χρόνια, δηλαδή το ’09, το ’11 και το ’14 το αειθαλές και θρυλικό πλέον μοντέλο (το χρησιμοποιούσε και το χρησιμοποιεί ευρέως ο αμερικανικός στρατός, στην απλή μορφή και σε έκδοση με κινητήρα ντίζελ!) δέχεται βελτιώσεις στα ελατήρια του πιστονιού, τον συμπλέκτη, το πιρούνι και την πίσω ανάρτηση, αλλά και τη σέλα.

Όπως και να έχει το Kawasaki KLR 650, με τους 42 ίππους και τα 4 κιλά ροπής, τον μπροστινό τροχό των 21 ιντσών και τον 17άρη πίσω και των σχεδόν 200 γεμάτων κιλών, με το ιδιαίτερο φέρινγκ και το 23λιτρο ντεπόζιτο συνεχίζει να φτιάχνεται στην Ιαπωνία για την αμερικάνικη, αυστραλέζικη, νεοζηλανδέζικη και άλλες αγορές του κόσμου, αποτελεί ένα μοντέλο φαινόμενο στην ιστορία της μοντέρνας μοτοσυκλέτας, αφού διατηρείται στη γκάμα για τρεις δεκαετίες.

“Δεινόσαυρος” το KLR 650… με την καλή έννοια.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!