23 Σεπτεμβρίου 2017
SuperPapi.gr

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ: Πως να ελέγξετε ένα μεταχειρισμένο παπί

22/03/2017

Η σημαντική, η πρώτη βόλτα

Η πρώτη βόλτα, η ώρα της δοκιμής του μεταχειρισμένου παπιού που έχετε αποφασίσει ότι μπορεί να γίνει δικό σας είναι μια σημαντική διαδικασία από την οποία κρίνεται όχι μόνο η ψυχική μας υγεία αλλά και η υγεία της τσέπης μας. Γι’ αυτό κι εμείς γράφουμε μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να ελαχιστοποιήσετε τη λάθος επιλογή.

Μετά από ώρες ψαξίματος στο διαδίκτυο, διεξοδική ανάλυση τεχνικών χαρακτηριστικών, διάβασμα δοκιμών και φόρουμ και γενικά κάνοντας όλα αυτά που πρέπει αποφασίζεις τελικά ποιο παπί σου ταιριάζει και σε ποιο θα σπαταλήσεις πάνω στη σέλα του κάμποσα χρόνια.

Απαραίτητη είναι η δοκιμαστική βόλτα αν θέλουμε να σιγουρευτούμε για ένα μεταχειρισμένο παπί

Μετά αρχίζει το ψάξιμο των αγγελιών, κι αφού επιλεχθεί το “τεμάχιο” που μας ενδιαφέρει πηγαίνουμε να το συναντήσουμε για πρώτη φορά να το γνωρίζουμε από κοντά και αφού πρώτα το ελέγξουμε σβηστό και στατικά έρχεται η ώρα της πρώτης βόλτας. Τι πρέπει να προσέξουμε;

ΕΚΚΙΝΗΣΗ: Ο κινητήρας πρέπει να παίρνει μπροστά χωρίς καθυστέρηση, χωρίς δυσκολία και πέρα από την αρχική εμπλοκή των γραναζιών και την περιστροφή της μίζας δεν πρέπει να ακούγεται άλλος θόρυβος.

Το πιο συνηθισμένο είναι το πρόβλημα στο “κόμπλερ” της μίζας, ζημιά που δεν μπορεί να κρυφτεί αφού ακούγεται και απαιτεί άμεση επισκευή/αντικατάσταση.

ΡΕΛΑΝΤΙ: Το ρελαντί πρέπει να είναι σταθερό και ρυθμικό. Η απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού πρέπει να είναι, αν όχι άμεση, γρήγορη πράγμα που σημαίνει ότι ο κινητήρας πρέπει να ανεβάζει στροφές χωρίς δισταγμό (καθυστέρηση) και κομπιάσματα.

ΘΟΡΥΒΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΑ: Αφήνουμε το παπί πάνω στο κεντρικό σταντ πλησιάζουμε το αυτί μας στον κινητήρα ακούγοντας προσεκτικά τους θορύβους που εκπέμπει.

Ένας αναβάτης με εκπαιδευμένο αυτί μπορεί να ακούει βαλβίδες, καδένα εκκεντροφόρου, μπιέλα, στρόφαλο, γρανάζια κ.λπ. Αν δεν υπάρχει εμπειρία, χονδρικά προσπαθούμε να ακούσουμε αν οι θόρυβοι που ακούμε είναι ρυθμικοί και δεν είναι παράταιροι, δεν ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους. Εξ ου και το περίφημο “ακούω έναν θόρυβο”… όταν υπάρχει μηχανικό πρόβλημα.

Ακούμε προσεκτικά τους θορύβους του κινητήρα

ΣΕ ΚΙΝΗΣΗ: Όταν το παπί αρχίζει να τσουλάει, ελέγχουμε το κιβώτιο ταχυτήτων και αλλάζουμε όλες τις σχέσεις παρατηρώντας αν κάποια αλλάζει πιο δύσκολα ή κάνει περισσότερο θόρυβο. Με σταθερή ταχύτητα και όχι πολύ γρήγορα ανοίγουμε το γκάζι και μετά το κλείνουμε, παρατηρώντας αν υπάρχει δυσκολία στην κύλιση ή ακούμε θορύβους.

Παρατηρούμε επίσης τον τρόπο που αντιδρά ο κινητήρας στο άνοιγμα του γκαζιού, που και εδώ πρέπει να ανταποκρίνεται με άμεση επιτάχυνση χωρίς δισταγμό. Δοκιμές με άνοιγμα του γκαζιού το κάνουμε σε χαμηλές (20-40km/h), σε μεσαίες (40-70) και υψηλοτερες ταχύτητες (70-100 km/h).

Όταν κινούμαστε σε μεσαίες-ψηλές ταχύτητες παρατηρούμε το πως συμπεριφέρεται συνολικά το παπί από πλευράς περιφερειακών, προσπαθούμε να ανιχνεύσουμε αν κάτι πηγαίνει “στραβά” από πλευράς αναρτήσεων, πλαισίου, ζαντών, αν ο μπροστινός τροχός είναι ευθυγραμμισμένος με το τιμόνι, κ.λπ.

ΣΤΑ ΦΡΕΝΑ: Πατάμε τα φρένα και παρατηρούμε πως επιβραδύνουν το παπί. Πρέπει να το κάνουν αποτελεσματικά και να μην ακούγονται θόρυβοι από τον δίσκο ή το ταμπούρο (κάτι που υποδεικνύει πρόβλημα σε τακάκια ή σιαγώνες), αλλά ούτε και να υπάρχει κραδασμός-τρέμουλο που μεταφέρεται στη μανέτα του φρένου γιατί αυτό δείχνει ότι έχουμε να κάνουμε με στραβό δίσκο.

Επίσης δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται όλη η διαδρομή της μανέτας για να φρενάρουν σωστά τα φρένα, γιατί αυτό σημαίνει ότι είναι φθαρμένα πέραν του ορίου τους.

Φρένα και αναρτήσεις ελέγχονται και δοκιμάζονται προσεκτικά

ΣΤΙΣ ΛΑΚΟΥΒΕΣ: Οι αναρτήσεις έχουν σαν δουλειά να αποσβένουν τους κραδασμούς, τις δυνάμεις που εφαρμόζονται από τις ανωμαλίες του δρόμου, λακκούβες, λούκια, κακοτεχνίες, σαμαράκια κ.λπ. προς την ανάρτηση και επομένως προς το πλαίσιο και τον αναβάτη.

Οι αναρτήσεις δεν πρέπει να χρησιμοποιούν όλη τους τη διαδρομή εύκολα “τερματίζοντας”, όπως λέμε, ούτε επίσης να ανεβοκατεβαίνουν ανεξέλεγτα μετά την εφαρμογή της δύναμης πάνω τους. Πρέπει να δέχονται τον κραδασμό και να τον απορροφούν σωστά, για να το πούμε απλά.

Αν το παπί μετά την πρώτη βόλτα “περάσει τις εξετάσεις”, τότε μπορείτε να συνεχίσετε τη διαδικασία για την απόκτησή του, αφού πρώτα βεβαίως κάνετε το κλασικό παζάρι στην τιμή. Είναι μερικά πράγματα που είναι δεμένα με την παράδοση και δεν αλλάζουν…

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!