9 Δεκεμβρίου 2016
SuperPapi.gr

MODENAS KRISS 125 EFI, Super Test

31/10/2016

Δυνατό χαρτί αποδεδειγμένη αξία

Η ποιοτική, εναλλακτική πρόταση έρχεται από τη Μαλαισία και την καταξιωμένη στην Ελλάδα εταιρία Modenas. Το 125 EFI είναι η πιο σύγχρονη έκδοση του γνωστού, δημοφιλούς Kriss με ψεκασμό και φρέσκια, νεανική εμφάνιση που κοστίζει 1.995 ευρώ. Kείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης

_MLZ7273

Από το 2013 εμφανίστηκε στην ελληνική αγορά ανανεωμένο το Modenas Kriss 125 EFI που όπως φανερώνει το όνομά του διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό στην τροφοδοσία καυσίμου.

Επίσης το Kriss EFI εκσυγχρονίστηκε στον τομέα της αισθητικής, με τα πλαστικά του να έχουν πιο δυναμικές, σπορ γραμμές, ο κινητήρας δέχθηκε μικρές περιποιήσεις, τη στιγμή που τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη του παπιού παρέμειναν ως είχαν.

_MLZ7336

Η Modenas από τη Μαλαισία είναι μια εταιρία (“Εθνική εταιρία μοτοσυκλετών και κινητήρων”, το πλήρες όνομά της στα μαλαισιανά) που ιδρύθηκε το 1995 από το κράτος, με μέρος των μετοχών της να ανήκουν στην Kawasaki. Λόγω αυτού έχουμε δει αρκετές φορές Modenas να κυκλοφορούν κάτω από τα σήματα της Kawasaki.

Μέσω των αναγκών της τοπικής αγοράς και των εξαγωγών προς τις γειτονικές χώρες η Modenas κατάφερε το 2007 να φτάσει τις 1.000.000 μονάδες παραγωγής. Τα Modenas Kriss είναι αυτά που έκαναν γνωστό το όνομα στην Ελλάδα, αρχής γενομένης πριν από 17 χρόνια, το 1998, δημιουργώντας γύρω του μια πολύ καλή εικόνα και φήμη.

H τελευταία ανανέωση του Kriss, το Modenas Kriss 125 EFI αντιμετωπίζει κατά πρόσωπο τον ανταγωνισμού σε όλους τους τομείς.

_MLZ7323

Υπάρχει μια περίεργη ιστορία γύρω από τα Modenas Kriss, το γεγονός ότι τόσα χρόνια κανένας δεν έχει αναρωτηθεί τι σημαίνει “Kriss”. Εδώ και 18 χρόνια έτσι; Πολύς καιρός.Οι περισσότεροι θα νομίζουν υποθέτω ότι είναι απλά ένα όνομα, όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι.

“Κρίς” ονομάζεται το μακρύ μαχαίρι με την χαρακτηριστική κυματιστή λεπίδα που χρησιμοποιούσαν και χρησιμοποιούν οι κάτοικοι της νοτιο-ανατολικής Ασίας, Ινδονήσιοι, Μαλαισιανοί, Ταϊλανδέζοι, μέχρι Φιλιππινέζοι, κ.λπ. και θεωρείται εκτός από όπλο και αντικείμενο με θεϊκή υπόσταση. Αυτά για να επέλθει η τάξη…

_MLZ7316

ΕΜΦΑΝΙΣΗ – ΣΧΕΔΙΑΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
Μιας και το Modenas Kriss 125 διαθέτει πλέον ψεκασμό αυτό το δηλώνει με ένα μεγάλο αυτοκόλλητο στην ποδιά (EFI – Electronic Fuel Injection). Η αισθητική είναι ανανεωμένη αφού το Kriss-ΕFI είχε σχεδιαστεί εξ αρχής.

Όμορφοι είναι και οι χρωματικοί συνδυασμοί με αυτόν που φωτογραφίσαμε εμείς να είναι ο πιο σοβαρός και να κινείται μεταξύ χρυσού-μπρονζέ μεταλλικού και μαύρου.

_MLZ7306

Ειδικά στο κάτω μέρος του παπιού και λόγω των μαύρων ζαντών, το Kriss μεταφέρει μια εικόνα πολυτελούς σπορ δίτροχου. Παραπάνω από καλή είναι η ποιότητα κατασκευής και η συναρμογή των πλαστικών τμημάτων, με τα ανανεωμένης εμφάνισης όργανα (πλήρως αναλογικά) με το κοντέρ στο κέντρο και μόνο την ένδειξη της σχέσης κιβωτίου να είναι ψηφιακή.

Το Modenas Kriss 125 EFI καταφέρνει να διαφοροποιείται από όλα τα υπόλοιπα παπιά στον ασημένιο και μαύρο χρωματισμό σαν πιο κλασικής εμφάνισης και πιο σπορ στον κόκκινο χρωματισμό. Το βάρος φτάνει (άδειο) τα 101 kg και το μεταξόνιο τα 1.245 mm.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
O κινητήρας του Modenas Kriss 125 EFI αποδίδει 8,5 hp, στις 8.000rpm και 0,8 kgm ροπής στις 5.000rpm, είναι τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος με επικεφαλής εκκεντροφόρο και δύο βαλβίδες. Οι διαστάσεις του είναι υπερτετράγωνες, με τη διάμετρο μεγαλύτερη της διαδρομής, 55mm x 50,6mm (διάμετρος x διαδρομή) και ο κυβισμός είναι στα 120,3cc.

_MLZ7287

Η τροφοδοσία γίνεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό τελευταίας γενιάς, της γαλλικής εταιρίας Synerject που βελτιώνει τις επιδόσεις, την επιτάχυνση και κυρίως την κατανάλωση, μειώνοντας παράλληλα τους ρύπους των καυσαερίων.

Ο κινητήρας του “ψεκαστού” Kriss σε σχέση με το παλιό έχει βελτιώσεις: νέο εκκεντροφόρο και μεγαλύτερους αυλούς εισαγωγήςεξαγωγής, αλλά και την ηλεκτρονική ανάφλεξη με διαφορετική χαρτογράφηση. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι φυσικά ημιαυτόματο περιστροφικού τύπου (το πολύ βολικό σαζμάν-μύλος) με τέσσερις σχέσεις. Η εκκίνηση γίνεται με μίζα ή με μανιβέλα, της οποίας η θέση ενοχλεί σε κάποιες περιπτώσεις τη δεξιά γάμπα του αναβάτη.

_MLZ7286

ΠΛΑΙΣΙΟ – ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ – ΦΡΕΝΑ
Οι 17άρηδες τροχοί φορούν χυτές αλουμινένιες ζάντες με έξι μπράτσα, τοποθετημένα υπό γωνία στο κέντρο της ζάντας. Τα φρένα είναι: δίσκος μπροστά 220mm με δαγκάνα δύο εμβόλων της Nissin και ταμπούρο διαμέτρου 110mm πίσω, με μηχανική κίνηση.

Οι αναρτήσεις είναι: τηλεσκοπικό πιρούνι με μονή πλάκα και νύχι στην έδρασή του με τον τροχό μπροστά και δύο αμορτισέρ της Kayaba με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου σε 5 θέσεις.

_MLZ7326

ΟΔΗΓΗΣΗ – ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Η σέλα με το μέτριας σκληρότητας αφρώδες υλικό είναι μακριά σε μήκος και χαμηλά τοποθετημένη. Η θέση οδήγησης είναι εργονομική και τοποθετεί τον κορμό του αναβάτη όρθιο και τα γόνατα κλειστά σε λογικές γωνίες.

Το κάλυμα της σέλας είναι αντιολισθητικό (αν και το θέλαμε περισσότερο αντιολισθητικό στα έντονα φρεναρίσματα). Η θέση οδήγησης με την χαμηλή σέλα σε τοποθετεί “μέσα” στο παπί. Η σέλα ανοίγει από τον κεντρικό διακόπτη και αποκαλύπτει έναν χρήσιμο, επίπεδο χώρο για μικροπράγματα.

_MLZ7279-1

Ο αερόψυκτος, ψεκαστός κινητήρας του Modenas Kriss 125 EFI παίρνει εύκολα μπροστά με το πάτημα του κουμπιού της μίζας και λειτουργεί άμεσα με σταθερό ρελαντί. Ο κινητήρας διαθέτει ροπή και ελαστικότητά που γίνεται φανερή παντού, αφήνοντας το αριστερό πόδι των ταχυτήτων να τεμπελιάσει. Το ημιαυτόματο κιβώτιο έχει καλή λειτουργία, με τις ταχύτητες να κουμπώνουν θετικά και χωρίς μεγάλη πίεση, με ελαφρώς μεγάλες διαδρομές στο λεβιέ.

Οι ταχύτητες που επιτυγχάνονται από κάθε σχέση είναι: 1η-25, 2α- 60, 3η- 90, 4η- 100+ km/h. Ανακουφιστική είναι η ύπαρξη μύλου που σε συνηθίζει σε διαφορετικού τύπου οδήγηση: φτάνεις στο φανάρι με 4η, σταματάς πρώτα και μετά πατάς το λεβιέ προς τα κάτω για να βρεις νεκρά. Σίγουρα πάντως δεν είναι τεχνική για γρήγορη οδήγηση, μάλλον για πιο χαλαρή.

_MLZ7223

Οι ταχύτητες χρήσης του Modenas είναι τα 60-90 km όπου το παπί κινείται άκοπα, με μια 3η ταχύτητα στο σαζμάν, που είναι μακριά γραναζωμένη, κι έτσι “κρατημένη” ή “σπασμένη” μπορεί να δείξει στο κοντέρ πάνω από 95km/h. Αντίστοιχα και η ταχύτητα είναι μακριά, έτσι ώστε να πετυχαίνει οικονομία, αλλά όχι γρήγορα την τελική ταχύτητα.

Το Kriss EFI μετρήθηκε στα 110 km/h, με το κοντέρ να δείχνει λίγο πιο κάτω από τα 120. Η μέση κατανάλωση με μεσαία-προς ήρεμη οδήγηση έφτασε τα 2,4lt/100km, γεγονός που δίνει στο παπί αυτονομία 180 περίπου χιλιομέτρων με το ρεζερβουάρ των 4,3lt. Αυτά είναι τα καλά του ψεκασμού, σε σχέση με το καρμπυρατέρ.

Στο δρόμο το Modenas Kriss 125 EFI εμφανίζεται σταθερό και το σύνολο της κατασκευής είναι ομοιογενές, με το πλαίσιο και τις αναρτήσεις να συνεργάζονται αρμονικά με τις επιδόσεις του κινητήρα. Σε δρόμους με χαμηλή πρόσφυση τα ελαστικά εμφανίζουν μικρο-γλιστρήματα.

_MLZ7275

Οι αναρτήσεις του Modenas Kriss 125 EFI είναι ρυθμισμένες μάλλον προς την σφιχτή πλευρά (πιο μαλακά τα αμορτισέρ, απ’ ότι το πιρούνι), ενώ η πρόσφυση που προσφέρουν είναι υψηλή, δίνοντας καλή πληροφόρηση για την επιφάνεια του δρόμου. Το πιρούνι λόγω αργής βύθισης και σκληρών ελατηρίων κρατάει τον τροχό και στο έντονο φρενάρισμα του δισκόφρενου.

Τα δυο αμορτισέρ στην πιο μαλακή ρύθμιση έχουν κάποια ενδοτικότητα στις δυνάμεις που δέχονται από τον δρόμο, ενώ για μεταφορά συνεπιβάτη πρέπει να ρυθμιστούν από την τρίτη θέση προφόρτισης και πάνω.

Τα φρένα έχουν καλή απόδοση, αρκετή αίσθηση και επιβραδύνουν τo παπί σύντομα, χωρίς να μπλοκάρουν εύκολα τους τροχούς, αν και από τη μεριά του ταμπούρου θα θέλαμε λίγη παραπάνω δύναμη.

_MLZ7298

ΕΠΙΛΟΓΟΣ – ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το Modenas Kriss 125 EFI είναι ένα ομοιογενές και καθ’ όλα σύγχρονο παπί που κινείται πανεύκολα μέσα στην πόλη “κάνοντας το μποτιλιάρισμα μια ευθεία”. Καλαίσθητο, καλοφτιαγμένο με καλές επιδόσεις και φρενάρισμα, τη στιγμή που η τιμή του είναι μεσαία προς υψηλή στα 2.045 ευρώ (1.995 μετρητοίς) ενός παπιού με τροφοδοσία ψεκασμού, που χαρίζει πολύ καλή κατανάλωση.

ΥΠΕΡ

  • Κατασκευή
  • Κινητήρας
  • Εύχρηστο – Ευέλικτο

 ΚΑΤΑ

  • Πίσω φρένο
  • Στενή σέλα
  • Απόσβεση αμορτισέρ

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ:

  •  Λίγος είναι ο χώρος κάτω από τη σέλα για την αποθήκευση μικροαντικειμένων.
  •  Ακριβής είναι ο δείκτης βενζίνης που θέλει καμιά 100ή χιλιόμετρα για να φτάσει στη μέση των ενδείξεων.
  •  Ο συνεπιβάτης έχει στη διάθεσή του αναδιπλούμενα μαρσπιέ με χοντρό λάστιχο και χειρολαβή στην ουρά.
  •  Υπάρχει κεντρικό αλλά και πλάγιο σταντ. Το πλάγιο σταντ κλείνει μόνο του μόλις σηκωθεί το παπί από αυτό, για λόγους ασφαλείας μεν, αλλά θέλει προσοχή γιατί μπορεί εύκολα να “ξαπλώσει” κάτω το Kriss αν ξεχαστείς.
  •  Τα μαρσπιέ αναβάτη φορούν και αυτά πλατιά και χοντρά λάστιχα, συμβάλλοντας στην άνεση.
  •   Οι καθρέφτες έχουν κοντά μπράτσα και προσφέρουν καλή ορατότητα.
  •  Μέτρια είναι τα φώτα από πλευράς απόδοσης και πυκνότητας δέσμης.
  •  Πάνω στη χειρολαβή της ουράς για τη στήριξη του συνεπιβάτη υπάρχει ενσωματωμένο φωτιστικό σώμα LED.
  •  Η σέλα ξεκλειδώνει από κεντρική κλειδαριά, μια πολύ βολική λύση.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!