5 Δεκεμβρίου 2016
SuperPapi.gr

KYMCO JETIX 125, Super Test

03/01/2016

Fun Factor

Η ναυαρχίδα της ταϊβανέζικης εταιρίας στην κατηγορία των παπιών, το Κymco Jetix 125, αποτελεί ταυτόχρονα την προσπάθεια της εταιρείας να πλασαριστεί στην κατηγορία τρόπαιο”, για όλους τους κατασκευαστές, αυτή των fun bikes. Κείμενο: Δημήτρης Μάσσας, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης

Kymco Jetix 125_0076

Μιας και μιλάμε για παπιά, ας κάνουμε μια παρένθεση για να αναδείξoυμε την κατηγορία των fun ducks, η οποία υπάρχει εδώ και δεκαετίες, ωστόσο δεν έχει καταχωρηθεί επίσημα στις υποκατηγορίες παπιών που έχουν αναπτυχτεί στο πέρασμα του χρόνου.

Πρόκειται για συγκεκριμένα μοντέλα, που διευρύνουν τα όρια και τις δυνατότητες των παπιών (είτε αποτελώντας βάση για μετατροπές και βελτιώσεις, είτε στη στάνταρ τους μορφή, ή και τα δύο), προσθέτοντας ισχυρές δόσεις ευχαρίστησης, στην πρακτικότητα και οικονομία, που παραμένουν διαχρονικά οι βασικές αρετές ενός παπιού.

Kymco Jetix 125_0052

Για κάθε κατασκευαστή, η ένταξη κάποιου μοντέλου της στα “fun ducks”, έχει πολλαπλά οφέλη, με σημαντικότερο ίσως τη δημιουργία πιστών οπαδών και φίλων της εταιρίας, οι οποίοι με τη σειρά τους θα λειτουργήσουν ως πρεσβευτές (μέσω του ψηφιακού πια word of mouth) για τη φίρμα.

To στοίχημα λοιπόν για το Κymco Jetix 125 είναι αν θα καταφέρει μέσω της διαφορετικότητάς του να παίξει κάποιο ρόλο στη συγκεκριμένη κατηγορία. Με όπλα πέρα από την ιδιαίτερη εμφάνιση, το μονό αμορτισέρ στην πίσω ανάρτηση και το δισκόφρενο στον αντίστοιχο τροχό, την καλή τιμή του στα 1.555 ευρώ, αλλά και την υποστήριξη της αξιόπιστης αντιπροσωπείας, φαίνεται να ξεκινάει με γκόλ από τα αποδυτήρια, θα πρέπει όμως αυτό να επαληθευτεί και στο γήπεδο.

Kymco Jetix 125_0001

ΕΜΦΑΝΙΣΗ – ΣΧΕΔΙΑΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
Με την πρώτη ματιά το Κymco Jetix 125, φροντίζει να δηλώσει τις προθέσεις του. Επιθετικός και σπορ σχεδιασμός, χωρίς όμως κραυγαλέες ακρότητες.

Οι αιχμηρές γραμμές και ο συνδυασμός διαφορετικών χρωμάτων αλλά και υφής των πλαστικών, μαζί με τις βάσεις των πίσω μαρσπιέ που αποτελούν «δομικό» στοιχείο της σχεδίασης, δημιουργούν ένα κομψό αποτέλεσμα, δίνοντας ταυτόχρονα μια οπτική ψευδαίσθηση περιμετρικού πλαισίου.

Kymco Jetix 125_0022

Η τοποθέτηση μονού κεντρικού αμορτισέρ στην οπίσθια ανάρτηση, έχει ελαφρύνει οπτικά το πίσω μέρος, ενώ η στενή σχεδόν ανύπαρκτη ποδιά του, σύμφωνα με τις σύγχρονες τάσεις, δεν φαίνεται να παρέχει ιδιαίτερη προστασία από νερά, αλλά κλείνει στο κάτω μέρος, δημιουργώντας μία αιχμηρή καρίνα, πλήρως εναρμονισμένη με το επιθετικό «μούτρο» του παπιού που ενσωματώνει τα τριγωνικά μπροστινά φλας.

H ουρά του Jetix είναι ανασηκωμένη συμβάλλοντας στην σπορ όψη του, ενώ διαθέτει και μία κομψή αεροτομή – χειρολαβή συνεπιβάτη.

Kymco Jetix 125_0018

Το επόμενο σημείο που θα σταθεί ο παρατηρητής, είναι οι τροχοί, όχι μόνο για τις όμορφες 5μπρατσες χυτές ζάντες (που μοιάζουν αλλά δεν είναι ίδιες με του Yamaha Crypton) αλλά για τα δισκόφρενα «μαργαρίτα», που ειδικά το μπροστινό αιχμαλωτίζει τη ματιά, λόγω της μεγάλης διαμέτρου του.

Μία άλλη ιδιαιτερότητα του Jetix είναι ότι διαθέτει δύο διακόπτες στην ποδιά! Δύο; Όχι ακριβώς, ο δεξιός επιτελεί τις κλασικές λειτουργίες onoff και κλειδώματος, ενώ ο αριστερός ανοίγει τη σέλα, πρωτότυπη και «ψαρωτική» διάταξη

Kymco Jetix 125_0038

Το φινίρισμα και η συναρμογή των πλαστικών βρίσκονται σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο, αντίστοιχο με αρκετά ακριβότερες υλοποιήσεις. Με βάρος που φτάνει τα 101 κιλά και μεταξόνιο 1.295 mm το Kymco Jetix 125, δεν διαφοροποιείται ιδιαίτερα από τους μέσους όρους της κατηγορίας.

Ο χώρος κάτω από τη σέλα, χαρακτηρίζεται τυπικός αφού θα χωρέσει κάποια μικροπράγματα, ένα ζευγάρι γάντια και λουκέτο δισκόφρενου. Έλλειψη (που δυστυχώς ακολουθείται από τους περισσότερους κατασκευαστές) αποτελεί η απoυσία helmet holder για να “κλειδώνεται” το κράνος του αναβάτη όταν παρκάρει το παπί.

Kymco Jetix 125_0021

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Ο κινητήρας του Kymco Jetix 125 είναι ένας κλασικός τετράχρονος, αερόψυκτος, με τον κύλινδρο τοποθετημένο οριζόντια. Έχει έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο και δύο βαλβίδες.

Οι διαστάσεις του είναι απολύτως «τετράγωνες» 54 Χ 54 mm (διάμετρος ίδια με την διαδρομή), ενώ οι εργοστασιακές τιμές για ιπποδύναμη και ροπή είναι 8,17 hp στις 7.000 rpm και 0,85 kgm, στις 5.500 rpm αντίστοιχα.

Η τροφοδοσία γίνεται με καρμπυρατέρ και η μετάδοση από ένα ημιαυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων. Για την εκκίνηση υπάρχει μίζα, αλλά και μανιβέλα.

Kymco Jetix 125_0016

ΠΛΑΙΣΙΟ – ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ – ΦΡΕΝΑ
Το πλαίσιο του Kymco Jetix 125 είναι ατσάλινο σωληνωτό με τον κινητήρα να κρέμεται σε αυτό. Με μεταξόνιο 1.295 mm συνδυάζει ικανοποιητική ευελιξία αλλά και σταθερότητα ακόμη και στην τελική του ταχύτητα.

Οι αναρτήσεις αποτελούνται από τηλεσκοπικό πιρούνι με μονή πλάκα μπροστά και ένα κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ πίσω. Το αμορτισέρ συνδέει απευθείας το ψαλίδι με το πλαίσιο, χωρίς να παρεμβάλλεται κάποιο μοχλικό σύστημα, ενώ δεν υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτησης ελατηρίου. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 4,2 λίτρων.

Kymco Jetix 125_0051

Εντυπωσιακό είναι το πακέτο των φρένων, με δισκόφρενα «μαργαρίτα» εμπρός – πίσω με διέμβολες δαγκάνες και μεταλλικά σωληνάκια. Η διάμετρος tου μπροστινού δίσκου είναι 260 mm και του πίσω 220 mm.

ΟΔΗΓΗΣΗ – ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Ανεβαίνοντας στο Kymco Jetix 125, βρίσκεσαι μπροστά σε έναν αρκετά πλήρη πίνακα οργάνων, με ψηφιακό ταχύμετρο και στροφόμετρο με κόκκινο στις 8.000 rpm.

Η ύπαρξη του στροφόμετρου, εκτός από σπάνια σε παπί, είναι ευπρόσδεκτη και χρήσιμη, αφού βοηθά αφενός στην διατήρηση των στροφών σε «υγιεινά» για τον κινητήρα επίπεδα και αφεταίρου στην επίτευξη οικονομίας καυσίμου. Αναλογικός είναι και ο δείκτης βενζίνης, ενώ ψηφιακή και με έντονο φωτισμό είναι η ένδειξη της ταχύτητας που έχει επιλέξει ο αναβάτης.

Kymco Jetix 125_0060

Οι διακόπτες είναι εργονομικοί και δε θα χρειαστούν εξοικείωση. Αξιοπρόσεκτη η ύπαρξη αλάρμ. αλλά και σινιάλου στον διακόπτη των φώτων.

Το πλαινό σταντ κλείνει αυτόματα από ένα ισχυρό ελατήριο (θα ήταν προτιμότερη η ύπαρξη διακόπτη που σβήνει τον κινητήρα) και δεν εμπνέει πολύ εμπιστοσύνη στη στήριξη του Jetix 125, ενώ δεν είναι εύκολο το πλήρες άνοιγμα του με τον αναβάτη επάνω.

Το κεντρικό σταντ αντίθετα έχει καλό μοχλό και στηρίζει με σιγουριά το παπί.

Kymco Jetix 125_0019

Οι γωνίες χεριών και ποδιών είναι άνετες για τον αναβάτη. Η επίπεδη σέλα είναι ικανοποιητική για δύο άτομα σε μήκος, αν και λίγο στενή και απέχει 79 εκατοστά από το έδαφος. Αρκετά καλά κάθεται και ο συνεπιβάτη στη σέλα.

Ο κινητήρας παίρνει εύκολα μπροστά (με χρήση τσοκ τις πολύ κρύες μέρες) και η λειτουργία του είναι είναι ομαλή, χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς. Οι εκκινήσεις του Jetix είναι πολύ καλές με ένα ή δυο άτομα, ακόμη και με 2η ταχύτητα στο κιβώτιο. Οι στροφές ανεβαίνουν εύκολα και ο κινητήρας που δεν διαθέτει κόφτη, μπορεί να τερματίσει το στροφόμετρο στις 10.000 στροφές.

Με πιεσμένες αλλαγές η πρώτη ταχύτητα φτάνει τα 40 χλμ./ώρα, η δεύτερη τα 60, η τρίτη τα 80 και με την τέταρτη επιτυγχάνει την τελική ταχύτητα των 110 χλμ./ώρα. Η τελική αυτή λόγω κοντού γραναζώματος επιτυγχάνεται και με δύο άτομα.

Kymco Jetix 125_0081

Πρακτικά, σε καθημερινές συνθήκες το 70% του χρόνου, η χρήση δεύτερης και τρίτης σχέσης είναι αρκετή, περιορίζοντας έτσι τις αλλαγές ταχυτήτων στο, ικανοποιητικής αίσθησης, ημιαυτόματο 4άρι κιβώτιο ταχυτήτων.

Οι αναρτήσεις του Kymco Jetix 125 προσφέρουν έναν καλό συνδυασμό άνεσης και σταθερότητας. Το πιρούνι είναι πιο μαλακό από το πίσω αμορτισέρ, αποσβαίνει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες και δεν τερματίζει εύκολα, με μόνο το πανίσχυρο μπροστινό φρένο να μπορεί να το φέρει σε δύσκολη θέση, κάτι όμως που θα πρέπει να το επιδιώξει ο αναβάτης. Το σφιχτό πίσω αμορτισέρ συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στη σταθερή και σπόρ συνολική συμπεριφορά του δίτροχου της Kymco.

Οι ελιγμοί σε συνθήκες κίνησης με ροή, γίνονται εύκολα και σίγουρα με συμμάχους τα πολύ καλά και με αίσθηση φρένα που θα ακινητοποιήσουν χωρίς δράματα το παπί σε οποιαδήποτε περίπτωση. Σε συνθήκες “κυκλοφοριακής βραδυπορίας” ή “ακινησίας” αν προτιμάτε, μία δευτέρα στο κιβώτιο είναι αρκετή για να κινήσει γλυκά και άνετα το παπί στα στενά περάσματα.

Kymco Jetix 125_0034

Εκεί που πραγματικά εντυπωσιάζει η συμπεριφορά του Kymco Jetix 125 όμως, είναι σε ανοιχτούς δρόμους και σε ταχύτητες κοντά ή και στην τελική του, όπου το Jetix 125 θα κινηθεί και θα στρίψει σταθερά και με άνεση, χαράζοντας το χαμόγελο στο πρόσωπο του αναβάτη. Η αίσθηση είναι τόσο καλή που νομίζεις ότι οδηγείς μοτοσυκλετάκι και όχι παπί.

Απ΄ ότι φαίνεται το πακέτο πλαίσιο – αναρτήσεις – φρένα διαχειρίζονται με άνεση την ιπποδύναμη του κινητήρα και μπορεί να αποτελέσει δημοφιλή βάση για περαιτέρω βελτιώσεις με στόχο την αύξηση των επιδόσεων.

Η κατανάλωση τέλος κατά τη διάρκεια της δοκιμής, κυμάνθηκε από 3 έως 3,6 lt στα 100 χιλιόμετρα, τιμές λογικές για «καρμπυρατεράτο» παπί 125 κυβικών εκατοστών.

Kymco Jetix 125_0065

ΕΠΙΛΟΓΟΣ -ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Στην αρχή της δοκιμής, το ερώτημα ήταν, αν το Kymco Jetix 125 θα μπορούσε να πλασαριστεί στην κατηγορία των fun duckssuper ducks – υπερ παπιών (πείτε τα όπως θέλετε). Μετά τη συμβίωση για μία εβδομάδα μαζί του δεν υπάρχει πιά καμία αμφιβολία.

Πρόκειται για μία πολύ πετυχημένη υλοποίηση, με πλήρη εξοπλισμό, καλή ποιότητα κατασκευής, κορυφαίο σετ φρένων και πολύ ισορροπημένη συμπεριφορά στον δρόμο. Αν μάλιστα στην εξίσωση μπει και ο παράγοντας “value” for money τότε το Jetix 125 μπορεί ακόμη και να διεκδικήσει κάποια από τις πρωταγωνιστικές θέσεις, καθώς με τιμή 1.555 ευρώ, θα κάνει πολλούς από τους υποψήφιους μνηστήρες να κοκκινίσουν.

ΥΠΕΡ

 

  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Ανάρτηση πίσω
  • Οδική συμπεριφορά

 

 

ΚΑΤΑ

 

  • Στενή σέλα
  • Αμορτισέρ χωρίς ρύθμιση
  • Προστασία ποδιάς:

 

 

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ – ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
* Δημοφιλές και διαδικτυακά το παπί της Kymco αφού πάνω από 1.000 φίλοι που έχουν κάνει like σε σελίδα για το Jetix 125 στο Facebook:  www.facebook.com/KymcoJetix125
* Λίγοι κραδασμοί γίνονται αισθητοί στα μαρσπιέ στις υψηλές στροφές.
* Υπάρχει χειρολαβή για τη στήριξη του συνεπιβάτη.
* Η αυτονομία του Jetix με ήπια οδήγηση μπορεί να φτάσει τα 130-140 χιλιόμετρα.
* Η ανασφάλεια που εκπέμπει το αυτόματο πλάγιο στάντ σε υποχρεώνει να χρησιμοποιείς συνέχεια το πιο χρονοβόρο κεντρικό.
* Τα μπροστινά φλας είναι μεγάλα και ενσωματωμένα στα ακόμα πιο μεγάλα φωτιστικά σώματα της ποδιάς.
* Αν κοιτάξει κάποιος το παπί από μπροστά – κάτω από το μαύρο τρίγωνο της ποδιάς, κάτω από τον προβολέα – υπάρχουν δυο βίδες και μια γρίλια που δημιουργούν ένα χαμογελαστό προσωπάκι…

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!