10 Δεκεμβρίου 2016
SuperPapi.gr

HONDA WAVE 110i, vs YAMAHA CRYPTON T 110: Η σύγκριση

05/05/2016

Η σφαγή των μικρών…

Αν υποθέσουμε ότι για την κατάκτηση της μεγάλης κορυφής – πρώτη θέση στις πωλήσεις παπιών – συναγωνίζονται τα Honda Supra X 125 και Yamaha Crypton X 135, τότε για την “μικρή κορυφή”, την 3η και 4η θέση της κατάταξης των πωλήσεων, τα ξίφη τους διασταυρώνουν τα Honda Wave 110i και Yamaha Crypton T 110 στα 110 κυβικά. Πάμε να τα συγκρίνουμε.

Yamaha Crypton T 110 & Honada Wave 110i

Ξεκάθαρα τα πράγματα: στις μάχες για την κατάκτηση του best seller παπιού στην Ελλάδα οι γιαπωνέζικες εταιρίες έχουν ρίξει “τα μεγάλα” 125 και 135, ενώ για τις πιο πίσω θέσεις τα μικρά 110άρια.

Έχει καθιερωθεί ανά τον κόσμο οι κατασκευαστές να κόβουν 15 κυβικά από τα 125 των κινητήρων, να ανακοινώνουν κωδικό 110, όταν θέλουν να δείξουν ότι το μοντέλο τους απευθύνεται για απλή, οικονομική καθημερινή μετακίνηση. “Εκατόν δεκάρια” είναι τα παπιά που συγκρίνουμε σήμερα λοιπόν.

Yamaha Crypton T 110 & Honada Wave 110i

ΕΜΦΑΝΙΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Από πλευράς εμφάνισης το Yamaha Crypton T 110 θέλει να προβάλλει ένα πιο αθλητικό παράστημα και τα καταφέρνει τελικά, αφού τα μαύρα κομμάτια (μάσκα, ζάντες, πλαϊνά καπάκια) και τα αυτόκόλλητα που βρίσκονται σε διάφορα σημεία του κουστουμιού του δίνουν έναν αέρα δυναμικότητας.

Yamaha Crypton T 110 & Honada Wave 110i

Από την άλλη το Honda Wave 110i – που ναι μεν θα αντικατασταθεί σιγά-σιγά από το Honda Astrea Grand 110i, πρόκειται όμως για το ίδιο παπί σχεδόν, πέραν της εμφάνισης – είναι πολύ πιο συγκρατημένο σχεδιαστικά, με λίγα αυτοκόλλητα, με κομψές διχρωμίες, δείχνοντας ότι απευθύνεται σε πιο ώριμο κοινό.

Yamaha Crypton T 110 & Honada Wave 110i

Και τα δύο παπιά είναι φτιαγμένα στην Κίνα, με το Honda να έχει καλύτερη ποιότητα κατασκευής σε όλους τους τομείς, από τις βαφές και τα φινιρίσματα, μέχρι τη συναρμογή των πλαστικών και την ποιότητά τους. Άρα το Wave απέναντι στις σπορ πινελιές του Crypton αντιπαραθέτει έναν αέρα φινέτσας και ποιότητας.

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

Ίδιας διάταξης, ίδιων τεχνικών χαρακτηριστικών φυσικά, αφού πρόκειται για κινητήρες παπιών. Είναι μονοκύλινδροι, οριζόντια τοποθετημένοι, αερόψυκτοι, με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής, δύο βαλβίδες και 4άρι ημιαυτόματο σαζμάν. Μέχρι εδώ όλα ίδια.

Yamaha Crypton T 110 & Honada Wave 110i

Οι διαφορές έρχονται στην τροφοδοσία και στην απόδοση, αφού το Yamaha τροφοδοτείται από ένα απλό καρμπυρατέρ. Αντίθετα το Honda διαθέτει μια εξελιγμένη μονάδα διαχείρισης καυσίμου PGM-FI που φροντίζει καλύτερα το μίγμα καυσίμου-αέρα που μπαίνει στον κύλινδρο από τον αυλό εισαγωγής.

Έτσι το Honda κατεβάζει καταρχάς την κατανάλωση. Εκεί που το Yamaha θα χρειαστεί 2,6-2,9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, το Honda θα χρειαστεί 1,8 με 2,0 λίτρα, κάτι που σημαίνει ότι το Crypton καταναλώνει 30% περισσότερο καύσιμο (στα 1.000 χιλιόμετρα, 10 λίτρα παραπάνω). Ευτυχώς το ντεπόζιτό του Crypton είναι κατά μισό λίτρο μεγαλύτερο (4,2 λίτρα) σε σχέση με του Wave, που χωράει 3,7 λίτρα.

Yamaha Crypton

Στο θέμα των επιδόσεων τώρα: το Honda Wave 110i αποδίδει 8,55 ίππους στις 7.500 στροφές ανά λεπτό, τη στιγμή που το Yamaha Crypton T 110 αποδίδει 1,65 ίππους λιγότερους, δηλαδή 6,9 ίππους, και μάλιστα σε υψηλότερες στροφές, τις 8.000.

Μεγαλύτερη ροπή εμφανίζει ο κινητήρας του Honda στα 0,86 kgm/ 5.500 rpm, με το Yamaha στα 0,79kgm και ίδιο αριθμό στροφών, στις 5.500rpm.

Honda Wave

ΦΡΕΝΑ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Και στους τομείς των φρένων και των αναρτήσεων το Yamaha εμφανίζεται πιο τραχύ συνολικά καθώς το πιρούνι είναι σκληρότερο και μεταφέρει περισσότερους κραδασμούς, ενώ τα αμορτισέρ που δεν διαθέτουν καλή απόσβεση και έχουν μαλακά ελατήρια, τερματίζουν. Το Honda Wave 110i προσφέρει πιο άνετες διαδρομές, με αναρτήσεις που λειτουργούν καλύτερα, αν και τα αμορτισέρ δεν διαθέτουν ρυθμίσεις, έτσι ώστε ο αναβάτης να ρυθμίσει τη σκληρότητα που επιθυμεί.

Στον τομέα των φρένων οι αποστάσεις φρεναρίσματος που επιτυγχάνονται είναι περεμφερείς, αν και το κάθε παπί έχει διαφορετική συμπεριφορά. Το Honda έχει πιο προοδευτικά και προβλέψιμων αντιδράσεων φρένα, με το μπροστινό δισκόφρενο να έχει λίγο πιο αργό “δάγκωμα” απ’ ότι του Yamaha.

Yamaha Crypton Honda Wave

Το μεγαλύτερο ταμπούρο του Crypton (130 χιλιοστά, έναντι των 110) προσφέρει λίγη παραπάνω προοδευτικότητα και αντοχή στη χρήση. Πάντως το γεγονός ότι και τα δύο παπιά φορούν μέτρια λάστιχα -διαφορετικών αντιδράσεων/απόδοσης – δεν δείχνουν πλήρως και δεν μπορούν να συγκριθούν απόλυτα. Μόνο με ίδιου τύπου λάστιχα και στα δυο παπιά θα μπορούσαμε να βγάλουμε πιο έγκυρα συμπεράσματα.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Κοιτάς τα δυο παπιά δίπλα-δίπλα παρκαρισμένα και η εικόνα αυτή δεν μπορεί να σου προσφέρει πληροφορίες για το τι πρόκειται να συμβεί όταν ανέβεις στις σέλες τους. Αυτό, γιατί λόγω ίδιου γενικού σχήματος – ε, παπιά είναι και τα δύο – νομίζεις ότι θα είναι ίδια και στο δρόμο. Αμ, δε.

Το ένα είναι “μαλακό” και το άλλο είναι “σκληρό”. Το Honda Wave 110i έχει επενδύσει στην ήσυχη, προοδευτική λειτουργία των πάντων: κινητήρα, φρένων, αναρτήσεων. Το Yamaha Crypton T 110 είναι πιο “σπορ” πιο σκληροπυρηνικό, πιο απότομο.

Yamaha Crypton & Honda Wave

Το αντιλαμβάνεσαι ήδη από το ανέβασμα στη σέλα. Το Honda έχει κάμποσο αφρώδες και δίνει άνεση, το Yamaha έχει λιγότερο αφρώδες και στην ουσία κάθεσαι πάνω στη βάση της σέλας. Τα φρένα όπως είπαμε πιο πάνω είναι πιο απότομα στο Yamaha, όπως και οι αναρτήσεις.

Παράλληλα ο κινητήρας της Honda έχει ήσυχη λειτουργία, το σαζμάν είναι μαλακό, σε αντίθεση τον κινητήρα της Yamaha που είναι πιο θορυβώδης στη λειτουργία του, με περισσότερους κραδασμούς και σκληρότερο σαζμάν.

Η διαφορά στην τελική τους ταχύτητα είναι στα 5 περίπου παραπάνω χιλιόμετρα (100 χ.α.ω) για το Honda.

Yamaha Crypton & Honda Wave

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Νομίζουμε ότι γίνεται σαφής η κατεύθυνση του κάθε μοντέλου στην πράξη, στο δρόμο. Το Honda Wave 110i θέλει “νοικοκυραίους” στη σέλα του, το Yamaha Crypton T 110 πιο πιτσιρικάδες που “αγοράζουν Crypton”, έστω κι αν πρόκειται για το “μικρό Κρύπτον” και όχι το θρυλικό πλέον Χ 135.

Η διαφορά τιμής των δύο μοντέλων είναι μικρή, μόλις στα 35 ευρώ παραπάνω για το Honda. Όσον αφορά δε στη διαφορά στη σχεδίασή και την απόδοσή τους, με το ένα να είναι πιο συντηρητικό (Wave) – το άλλο πιο επιθετικό (Crypton), πρέπει να πούμε ότι έχουμε φίλους και από τις δύο πλευρές που ορκίζονται ότι ποτέ δεν θα έπαιρναν τίποτε άλλο εκτός από αυτό που έχουν σήμερα. Οι Χοντάκηδες με τη Honda και οι Γιαμαχάκηδες με τη Yamaha. Περί ορέξεως…

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!