6 Δεκεμβρίου 2016
SuperPapi.gr

YAMAHA 125Z R, 2016: Δίχρονα για πάντα!

27/09/2016

Το τέλος μιας λαμπρής εποχής

H πρόσφατη επιβολή των προδιαγραφών Euro4 στις ευρωπαϊκές αγορές σήμανε αυτόματα και το τέλος των δίχρονων κινητήρων… Δυστυχώς. Κι έτσι, εξαιρετικά παπιά σαν το Yamaha 125Z R που παρουσιάζουμε σήμερα δεν πρόκειται να έρθει ποτέ στην δική μας αγορά.

yamaha-125zr-2016-sport-002

Η συνεργαζόμενη με την Yamaha μαλαισιανή εταιρία Hong Leong παρουσίασε πρόσφατα τα νέα χρώματα ενός “εκρηκτικού” παπιού. Κίτρινο και μαύρο είναι ο νέος συνδυασμός για το 2016 του Yamaha 125 ZR. Ενός παπιού με δίχρονο κινητήρα… σαν αυτά που υπήρχαν παλιά στην Ελλάδα.

yamaha-125zr-2016-008 yamaha-125zr-2016-005

Δίπλα στην κόκκινη και την μπλε έκδοση στη Μαλαισία, κυκλοφορεί και η κίτρινη έκδοση για το Yamaha 125Z R, που διατήρησε την τιμή του στα 7.269 Ρινγκίτ Μαλαισίας, δηλαδή 1.500 ευρώ περίπου.

Το σημαντικό όμως εδώ είναι η διατήρηση ενός παπιού με δίχρονο κινητήρα στην τοπική αγορά, αλλά και σε πολλές άλλες γειτονικές ασιατικές χώρες.

yamaha-125zr-2016-003 yamaha-125zr-2016-007

Γιατί ξέρετε, τα δίχρονα μοτέρ έχουν σαφή πλεονεκτήματα σε σύγκριση με τα τετράχονα. Από την απλότητα της κατασκευής και της επισκευής τους, την ιπποδύναμη και το μικρό τους βάρος και την απολαυστική απόδοσή τους. Στα αρνητικά, η αυξημένη κατανάλωση, η μυρωδιά του καμμένου λαδιού (για πολλούς από εμάς αυτό είναι θετικό στοιχείο…) και οι αυξημένοι ρύποι.

Γι’ αυτό και δεν θα δούμε ποτέ ξανά στην Ελλάδα δίχρονο μηχανάκι καθημερινής χρήσης, γι’ αυτό και μιλάμε για μια εποχή που τέλειωσε.

yamaha-125zr-2016-004 yamaha-125zr-2016-001

Tο Yamaha 125Z R έχει κυβισμό 124.3, ο κινητήρας είναι μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, τροφοδοτείται από καρμπυρατέρ και διαθέτει σασμάν έξι ταχυήτων με κανονικό συμπλέκτη. Η ιπποδύναμή του φτάνει τους 17 hp (!) και η ροπή τα 1,6 kgm στις 7,500 rpm.

To 125ZR φοράει δισκόφρενα μπροστά και πίσω και έχει ρεζερβουάρ a 5.5 λίτρων. Το μπροστινό δισκόφρενο είναι μεγάλης διαμέτρου, ενώ και τα δύο χρησιμοποιούν δαγκάνες δύο εμβόλων.

Το βάρος του φτάνει μόλις τα 101 kg. Η εξάτμιση με το μεγάλο θάλαμο διαστολή διαθέτει καταλύτη που μειώνει – σύμφωνα με την εταιρία – τους ρύπους κατά 50%.

yamaha-125zr-2016-002 yamaha-125zr-2016-006

Η οπίσθια ανάρτηση είναι με ένα αμορτισέρ κρατώντας το πίσω μέρος του παπιού μαζεμένο και αισθητικά “καθαρό”.

Εδώ σημειώστε ότι το παγκόσμιο ρεκόρ επιτάχυνσης (dragster) στην κατηγορία Yamaha Z κατέχει ένας Έλληνας αναβάτης, ο Γιάννης Λαμπρόπουλος, από την Αχαΐα.

Δείτε το Yamaha 125Z R, θαυμάστε τις ξεχωριστές γραμμές του, προσπαθήστε να φανταστείτε τι σημαίνει 17 άλογα πάνω σε παπί 100 κιλών και ονειρευτείτε…

yamaha-125zr-2016-sport-001

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!